محل تبلیغات شما
شهید حسین جمال

از شهریور 58 تقریبا تمام نیروهای عملیاتی سپاه کاشان درگیر حوادث کردستان هستند . از ماجرای پاوه و بعد آزادی سقز و بوکان که اولین اعزام گروهی بوده و حالا در مهاباد .
شهر در اشغال ضدانقلاب است . در 12 شهریور عناصری از سپاه توانستند با بالگرد وارد شهر شوند و یگان هایی از ارتش هم زمینی وارد شهر می شوند . آقای سید اصغر ابن الرسول فرمانده سپاه کاشان به همراه تعدادی دیگر از عناصر عملیاتی سپاه کاشان به مهاباد اعزام و به جمع دیگر یاران همچون سردار شهید علی معمار در شهر می پیوندند . آقای محسن رضایی که در این تاریخ مسئول اطلاعات سپاه است و در منطقه حضور دارد ، آقای ابن الرسول را به عنوان فرمانده سپاه مهاباد تعیین می کنند . درگیری ها در شهر ادامه دارد . ضدانقلاب از خانه ها با اجرای آتش هر حرکتی را مختل کرده اند . سپاه شهر در محاصره ضدانقلاب است . رفت و آمدها برای آوردن آذوغه و مهمات و ارتباط با بیرون شهر توسط خودرو زره پوش بی ام پی صورت می گیرد . زره پوش در خیابان با سرعت می رود و از همه طرف مورد هجوم قرار می گیرد .
روز 28 مهر که رزمندگان سوار بر دو دستگاه بی ام پی قصد عبور از خیابان برای تهیه آذوغه و مهمات را دارند مورد هجوم قرار می گیرند . نارنجک هاست که از همه طرف پرتاب می شود . شهید حسین جمال که به تهور و شجاعت معروف است ، بلند شده و با تیربار با آنها مقابله می کند . نارنجکی در هوا و درست روبروی سر شهید منفجر و سر او را متلاشی می کند . نارنجکی دیگر به داخل آمده و از 9 سرنشین 6 نفر را مجروح می کند . برادران امیرحسین شجری – عباس امام پور – حسین گلشن از مجروحین این واقعه می باشند. 
شهید حسین جمال روز بعد در ارومیه تشیع و سپس پیکر پاکش به کاشان منتقل می شود .
شادی ارواح طیبه همه شهدا ، خصوصا شهدای مظلوم و دلاور جنگ های کردستان صلوات و فاتحه

در انتظار تیر خلاص - چهار روز با خوف و رجا - بین مرگ و زندگی و اسارت

روزها و یادها - عملیات والفجر4

روزها و یادها 28 مهرماه 1358 – اولین شهید بعد از پیرزی انقلاب کاشان

سپاه ,شهر ,کاشان ,شهید ,آقای ,، ,سپاه کاشان ,می کند ,کاشان به ,وارد شهر ,شهر می

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آستارا ریاضی مدل عینک آفتابی های مختلف asesurblas جالب مطالب اینترنتی تور فرانسه 96 | تور فرانسه نوروز 97 | تور پاریس توریستگاه وبلاگ سفیر تاریخ ghazal-zakhar در راه مدرس